Studio

Nasza szkoła jogi w centrum Poznania

Joga Poznań
Joga centrum Poznania
Joga w Poznaniu
Studio Jogi Poznań

 

Projekt Joga jest skierowany do osób poszukujących lepszej jakości życia, zarówno w sferze fizycznej jak i psychicznej. Obecnie na problemy związane z bólem kręgosłupa skarży się około 70% dorosłych w Polsce, jest on także jedną z najczęstszych przyczyn absencji w pracy. Po leczeniu farmakologicznym większość epizodów powraca w ciągu następnego roku. Za ten stan rzeczy odpowiedzialny jest siedzący tryb życia (praca, samochód, wieczory przed telewizorem) oraz brak aktywności fizycznej. Mówi się nawet o przemianie współczesnego człowieka w "homo sedantarius" – człowieka siedzącego. Bóle krzyża, pleców, karku są w krajach wysokorozwiniętych najczęstszym problemem zdrowotnym i mogą być uznawane za chorobę cywilizacyjną. Do tych problemów należy dodać nieustający stres jakiemu codziennie poddawani są mieszkańcy miast, który może powodować nerwice i depresje a nawet rozmaite dolegliwości natury somatycznej (bóle w klatce piersiowej, brak snu, ogólne zmęczenie i rozdrażnienie).

Dlatego zajęcia jogi prowadzone w studiu zostały tak zaplanowane, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie: joga na bóle kręgosłupa, joga na stres, joga łagodna pozytywnie wpływająca na całość funkcjonowania organizmu, joga na wzmocnienie ciała oraz joga dla dzieci kształtująca u nich prawidłową postawę.

Zajęcia są prowadzone w centrum Poznania przez dyplomowanych Instruktorów Hatha Jogi.

Wg Jogi Akademickiej "ćwiczenia hatha jogi polegają na powolnym przyjęciu pozycji (asany), trwaniu w niej określony czas i powolnym wyjściu z pozycji. Integralną częścią hatha jogi są również techniki oddechowe (pranayama) oraz ćwiczenia relaksacyjne."

Praktykując regularnie:

  • nabędziesz prawidłową postawę ciała
  • zwiększysz zakres ruchu w stawach
  • poprawisz wytrzymałość i siłę mięśni
  • zmniejszysz dolegliwości bólowe kręgosłupa
  • zredukujesz stres

Ze względu na ogromny wybór pozycji o różnym stopniu trudności, specjalne techniki oddechowe oraz możliwość korzystania z pomocy do ćwiczeń, joga może być szczególnie polecana jako jedna z najbezpieczniejszych form ćwiczeń ruchowych dla osób starszych.

Projekt Joga to szkoła pod patronatem Jogi Akademickiej.

Kasia Krzysztofiak

Instruktor Hatha Jogi, Jogi Rodzinnej i Jogi dla Dzieci

Katarzyna Krzysztofiak

Założycielka studia, instruktor hatha jogi oraz jogi dla dzieci, studiuje "Relaksację i jogę" na Wydziale Rehabilitacji AWF Warszawa. Praktykę jogi rozpoczęła w 2002 r. kiedy z powodu powtarzającego się bólu kręgosłupa postanowiła  coś z tym zrobić. Trafiła wówczas na zajęcia do Centrum Hatha Jogi Marii Stróżyk, które bardzo jej pomogły, a ból w odcinku lędźwiowym ustąpił.

Praktykowała u różnych nauczycieli m.in. u Teresy i Agaty Skowiery oraz Ewy Grzywnej w Centrum Jogi Harmonia. Uczyła się pod okiem Sylwii Olczyk i Agnieszki Ulfik. Ukończyła kurs Instruktora Hatha Jogi w TKKF Toruń pod okiem prof. Janusza Szopy, Kierownika Katedry Zarządzania Kulturą Fizyczną na AWF w Katowicach.

Cały czas pogłębia swoją wiedzę z zakresu terapeutycznych aspektów jogi oraz uczestniczy w warsztatach m.in Janusza Szopy, Konrada Kocota, Mateusza Stańczaka, u którego ukończyła kurs "Fizjoterapeutyczne aspekty jogi. Metodyka nauczania asan". Jest również certyfikowanym nauczycielem Jogi dla Dzieci (Yoga Alliance International, nauczyciel Cayetana Rodenas). Słuchaczka studiów podyplomowych "Relaksacja i joga" na wydziale Rehabilitacji AWF Warszawa.

W Projekt Joga prowadzi zajęcia jogi kręgosłupa, jogi na stres oraz jogi rodzinnej oraz kursy ABC Jogi.

Lucyna Urbańska

Instruktor Rekreacji Ruchowej w specjalizacji Fitness Ćwiczenia Psychofizyczne

Lucyna Urbańska

Praktykę jogi rozpoczęła w 2007 roku (mając 14 lat). Przez pierwsze cztery lata uczyła się pod okiem Elżbiety Krzyżaniak- Smolińskiej, która wprowadziła ją w nowy etap rozwoju. Przez kolejne lata pogłębiała wiedzę u innych nauczycieli oraz dokształcając się indywidualnie. W 2012 roku ukończyła kurs instruktorski, który pozwolił jej zdobytą wiedzę przekazywać dalej. Jogę uważa za sposób na uporanie się z problemami ciała, wzmocnienia organizmu. "Odkryłam w niej moc poznania siebie, natury świata i wyostrzenia czujności w życiu codziennym".

W Projekt Joga Lucyna prowadzi zajęcia z jogi krok po kroku.

Olga Lisowska

Instruktor Rekreacji Ruchowej o specjalizacji Joga

Olga Lisowska

Psycholog, instruktor jogi, absolwentka kilku kursów z zakresu zdrowia i jogi. W swojej praktyce łączy wiedzę psychologiczną, pranayamę, asany jogi i starożytną  mądrość Indii.

Podczas wieloletniej pracy psychologa zwróciła uwagę na to, iż najczęściej pomocy potrzebują ludzie, którzy nie rozwijają się fizycznie, co komplikuje problemy na wszystkich poziomach (zdrowie psychiczne i fizyczne, relacje z bliskimi ludźmi i społecznością). Od kilku lat prowadzi zajęcia jogi i obserwuje jak praktyka asan korzystnie wpływa na zdrowie uczestników zajęć. Polepsza się krwiobieg, ręce i nogi przestają marznąć, wzmacnia się gorset mięśniowy, skóra robi się jędrna, mijają bóle głowy i pleców. Asany jogi sprawiają, że pracuje każda część ciała, tonizują mięśnie i stawy, wzmacnia się kręgosłup i cały układ kostny.  Cały organizm się odmładza.

  • W 2010 roku ukończyła kurs Presidenta Międzynarodowej Asocjacji Jogi i Zdrowia Vysochańskiego N.V. - Complete Health and Energetic Joga.
  • W 2012 roku ukończyła letnią szkołę Międzynarodowej asocjacji Jogi i Zdrowia. 
  • W 2014 roku otrzymała certyfikat Instruktora Jogi od Polskiej Akademii Kultury i Sportu.

Maria Borowy

Nauczyciel Vinyasa Frog Lotus Yoga

Maria borowy

Moja przygoda z jogą zaczęła się od książki Maliny Michalskiej, którą znalazłam w dzieciństwie w domu. To dzięki niej poznałam podstawowe pozycje jogi i podstawy filozofii. W 2004 roku trafiłam na zajęcia jogi Pani Haliny Nawrockiej i od tamtej pory wiedziałam, że to jest to. Do 2011 roku ćwiczyłam jogę metodą Iyengara u Pani Haliny i u różnych nauczycieli w Centrum Jogi Marii Stróżyk. Wtedy, dzięki Ulli Wilczyńskiej Kalak, poznałam styl Vinyasa Flow, który urzekł mnie swoją dynamiką i kreatywnością . Do dziś jest moim ulubionym.

W jodze podoba mi się najbardziej różnorodność rodzajów ćwiczeń, które można dopasować do indywidualnych preferencji i potrzeb. Jest wiele szkół i styli, z których można czerpać inspiracje do własnej praktyki. Miałam okazję poznać kilka z nich głębiej na warsztatach z Basią Lipską Larsen, Dechen Karl Thurman, Mateuszem Dekerem czy Michałem Maciaszkiem.

Jednak to Vinyasa wciągnęła mnie do tego stopnia, że postanowiłam pójść o krok dalej i we wrześniu 2016 roku ukończyłam kurs nauczycielski prowadzony przez szkołę Frog Lotus Yoga International w Suryalila Retreat Centre w Hiszpanii.

Zuz Dembniak

Nauczyciel Ashtanga Vinyasa Yoga

Maria borowy

Jestem certyfikowanym międzynarodowym nauczycielem Ashtanga Vinyasa Yoga RYT 200. Ukończyłam półroczny kurs instruktorski u Basi Lipskiej - Larsen i Mateusza Dekera.

Dużą wagę przykładam do praktyki własnej ,aby później jak najlepiej dzielić się swoim doświadczeniem. Biorę udział w licznych warsztatach, które mnie inspirują i pozwalają pogłębić umiejętności. Do tej pory uczestniczyłam w warsztatach z Beatą Darowską, Davidem Garriguesem ,Martą Witecką, Gosią Kobus-Kwiatkowską i Michałem Maciaszkiem.

Na co dzień z całym zaangażowaniem rozwijam i zagłębiam tajniki Ashtanga Vinyasa Yoga oraz Vinyasa Yoga. Moją drugą miłością jest Acroyoga, która pokazuje jogę od drugiej strony, uczy współpracy i wzajemnego zaufania.

Lila Charniuk

Instruktor Jogi i Trener Personalny

Lila Charniuk

W 2017r ukończyłam Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu o kierunku Turystyka i Rekreacja na poziomie magisterskim. Styczność ze sportem rozpoczęłam w 2012r i zaraz potem otrzymałam Certyfikat Instruktora Sportów Siłowych i Certyfikat Dietetyki i Żywienia w Sporcie.

Jednocześnie rozwijając swoje siłowe umiejętności i trenując swoich podopiecznych w 2016r zaczęłam praktykować kalistenikę oraz jogę – ashtangę. W 2018r uzyskałam tytuł Instruktora Jogi i prowadzę zajęcia „Joga- pełen balans i wzmocnienie”. Praktyka zajęć obejmuje szerokopojęty zakres jogi z wykorzystaniem balansu, przy jednoczesnym wzmocnieniu całej sylwetki i przygotowaniu do właściwego wykonywania pozycji odwróconych. Celem lekcji prowadzonych przeze mnie jest całkowite wzmocnienie mięśni głębokich brzucha, zwiększenie siły ramion i nadgarstków przy użyciu obciążenia własnego ciała. Rezultatem zajęć jest nie tylko relaks i odprężenie, ale również poprawienie rzeźby sylwetki.

Zachęcam Was do zajrzenia na moje wirtualne profile. Instagram, Facebook i świeżo otwarty kanał na Youtube: