Studio

Blog o jodze

Joga dla puszystych? Jak najbardziej!

Osoby z nadwagą często obawiają się przyjść na zajęcia jogi ze względu na błędne przekonanie o tym, że joga jest tylko i wyłącznie dla osób szczupłych, giętkich i wysportowanych. Oczywiście takim osobom łatwiej jest wykonywać ćwiczenia i funkcjonować w życiu codziennym, bo po prostu nie noszą ze sobą tylu kilogramów! Ale osoby z nadwagą powinny i muszą uprawiać niezbyt forsowną aktywność fizyczną , która nie narazi ich na kontuzje stawów i kręgosłupa oraz na zawał serca, a jednocześnie usprawni ich układ ruchu, wzmocni mięśnie głębokie i spali tkankę tłuszczową! Dlatego joga jest idealna także dla puszystych!

Poszczególne asany jogi wzmocnią wasze mięśnie, poprawią kondycję stawów (ruch zwiększa produkcję mazi stawowej), wzmocnią się stopy (często osoby z nadwagą mają problem z płaskostopiem). Wiele asan pozytywnie wpływa na układ trawienny, oczyszczając go i zwiększając metabolizm. Staniemy się pewni siebie bo nauczymy się utrzymywać prawidłową postawę ciała i równomiernie rozkładać ciężar naszego ciała. Będziemy nosić głowę wysoko nie obawiając się, że się potkniemy, skręcimy kostkę, rozbijemy kolano.

Najważniejsze jak zawsze jest odpowiednie nastawienie i determinacja. Nie musimy na zajęciach wykonywać wszystkiego, nie porównujmy się także do osoby stojącej obok nas. Najlepiej wybrać grupę początkującą lub typowo dostosowaną dla puszystych. W takiej grupie ćwiczenia są dostosowane do możliwości uczestników. Patrzmy tylko na siebie i sobie stawiajmy cele! Przychodźmy na zajęcia regularnie, co najmniej 2 razy w tygodniu! Ćwiczmy chociaż 15 minut dziennie w domu. Już po kilku zajęciach odczujecie poprawę w swoim stanie zdrowia. Zaczniecie oczyszczać wasz organizm, wyciszycie umysł i zmienicie zdania o sobie. Polubicie siebie! Bo najważniejszą zasadą jogi jest ahimsa - niekrzywdzenie. I to dotyczy nie tylko naszego stosunku do ludzi czy zwierząt ale przede wszystkim nas samych.

Zmiana nastąpi w Was i nawet nie zauważycie kiedy. Łatwiej będzie wam wstać z łóżka, wchodzić po schodach, ustąpi ból kręgosłupa. Stracicie także zbędne kilogramy i zaczniecie wykonywać ćwiczenia, o których nigdy nawet nie marzyliście! Ale nic nie stanie się od razu. Zmiana wymaga czasu, a joga jest jedną z dróg prowadzącą do trwałej zmiany w naszym ciele, umyśle i sposobie życia.